środa, 15 lutego 2017

Wegańskie ciasto owsiano-dyniowe


Podobno trzeba iść za ciosem, no więc po przepisie na wegańskie brownie z surowego buraka przyszedł czas na kolejny przepis! Tym razem zabrałam się za zalegającą w lodówce dynię piżmową, co mi  z tego wyszło? Wczoraj z piekarnika wyjechało całkiem udane wegańskie ciasto owsiano-dyniowe. Jeśli lubicie wilgotne ciasta marchewkowe, to jest to zdecydowanie ciasto, które warto wypróbować! Mi osobiście smakiem przypomina trochę batoniki musli, którymi zajadałam się za czasów niewegańskich.

SKŁADNIKI: (na blachę 32x24cm lub troche większą)

około 400g płatków owsianych zmielić na mąkę (nie musi być idealnie) 
około 4 szklanki startej na małych oczkach dyni piżmowej 
2 średnie jabłka starte na dużych oczkach
6 łyżek cukru 
4 łyżki zmielonego siemienia lnianego roztrzepanego na "kisiel" w 12 łyżkach ciepłej wody
10 łyżek oleju rzepakowego
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki mleka roślinnego (u mnie sojowe niesłodzone) 
duża garść żurawiny (można pominąć lub wrzucić rodzynki, morele)
garść mielonych migdałów (średnie kawałki, nie mieliłam na mąkę)
garść zmielonego słonecznika (średnie kawałki, nie mieliłam na mąkę)
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki przyprawy do piernika
3 łyżki (lub więcej) wiórków kokosowych
szczypta soli
szczypta pieprzu


WYKONANIE:

W misce mieszam suche składniki
(mąkę owsianą, sodę, proszek, cynamon, przyprawę do piernika).
Do startej dyni i jabłek dodaje cukier, olej, żurawinę, migdały, słonecznik, kleik z siemienia lnianego, kilka łyżek mleka roślinnego - mieszam.
Stopniowo dosypuję do masy zmielone na mąkę płatki owsiane.
Mieszam, jeśli masa jest sucha dolewam tyle mleka roślinnego żeby ciasto było "w sam raz".
Do dobrze wymieszanego ciasta dodaje resztę składników.
Całość mieszam dokładnie.
Rozgrzewam piekarnik.
Blaszkę wykładam papierem do pieczenia.
Przekładam masę do blachy.
Wstawiam ciasto do piekarnika.

PIEC ok. 50 min w piekarniku nagrzanym do 180-200 stopni, sprawdzić patyczkiem, czy upieczone.

*propozycja podania - moje II śniadanie, czyli posiłek potreningowy.
Po więcej inspiracji i mowtywacji zapraszam na:

SMACZNEGO !!! 
                                                   

*Robiąc moje ciasto owsiano-dyniowe zainspirowałam się przepisem makehappyday - ciasto marchewkowe bez mąki i cukru

Jeśli ktoś z Was odważył się upiec ciasto z mojego przepisu lub coś pokombinował na podstawie mojego przepisu, to koniecznie dajcie mi znać w komentarzu, czy wyszło i jak Wam smakowało! 

Coś czuj, że to nie koniec moich kulinarnych eksperymentów zakończonych przepisem  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

wegankaijejswiat.blogspot.com